Методичні рекомендації щодо
створення «Атестаційного портфоліо» педагога.
«Атестаційне
портфоліо» педагога – це
систематизація й узагальнення набутого досвіду.
«Атестаційне
портфоліо» педагог готує на основі «професійного портфоліо», в якому накопичуються найкращі матеріали його
професійної діяльності за міжатестаційний період.
Створення і комплектування «Атестаційного портфоліо» передбачає
відбір матеріалів, які ілюструють результативність роботи педагога.
І. Титульна
сторінка:
1. Назва закладу, установи, де працює
педагог (зверху);
2. Тема досвіду (всередині);
3. Прізвище, ім’я та по батькові педагога;
4. Посада;
5. Кваліфікаційна категорія, педагогічне
звання (у правому нижньому куті);
6. Місто, рік (знизу)
ІІ. Відомості
про педагога:
1.
П.І.Б.
2.
Дата
народження
3.
Освіта(що
саме і коли закінчив, фах за дипломом);
4.
Місце
роботи, посада;
5.
Загальний
стаж педагогічної роботи;
6.
Стаж
роботи на даній посаді;
7.
Державні
нагороди, звання;
8.
Дата,
форми та результати підвищення кваліфікації;
9.
Дата,
результати попередньої атестації;
10.
На що
претендує.
ІІІ. Атестаційний
лист попередньої атестації (ксерокопія)
ІV. Посвідчення про проходження курсів підвищення
кваліфікації (ксерокопія)
V. Анотація.
Анотація
– коротка характеристика опису досвіду, у якій стисло викладається зміст
досвіду, дається його оцінка.
Анотацію готує керівник шкільного методичного
об’єднання (обсяг 1 сторінка). Алгоритм написання анотації:
- Загальні дані про педагога.
- Рівень професіоналізму.
- Робота над темою досвіду.
- Результати пошуково-творчої
діяльності;
- Знання індивідуально-психологічних
особливостей учнів.
- Шляхи реалізації даної теми досвіду.
- Впровадження методів, прийомів та
педагогічних технологій в практичну діяльність (що саме?);
- результативність досвіду (досягнення
учнів) та репрезентативність досвіду (де, коли, ким заслуховувався,
вивчався, впроваджувався тощо).
VІ. Відгук на професійну діяльність
працівника готує заступник директора з НВР.
Структура відгуку про досвід
роботи педагога _________з теми ____ :
- Відзначити творчий підхід до процесу
навчання, викладання та виховання.
- Рівень науково-теоретичної
підготовки.
- Рівень інтенсифікації і
результативності проведених уроків.
- Організація і результативність навчальної
та позакласної роботи з обдарованими дітьми.
- Різномаїття форм і методів, прийомів
роботи.
- Результативність роботи педагога в
площині даної теми.
- Висновки, рекомендації
VІІ. Опис досвіду роботи педагогом (самоаналіз досвіду
роботи) (обсяг не менше 5 сторінок)
В самоаналізі висвітлюється тема досвіду, розкривається основна
педагогічна ідея досвіду, технологія реалізації, інноваційна значущість цієї
теми та її складових.
Алгоритм опису досвіду педагога.
1. ВСТУП. Наукове обґрунтування обраної теми:
-
актуальність;
-
провідна
ідея досвіду
-
місце,
роль і значення даної проблеми в діяльності школи, автора;
-
пріоритети,
що впливають на розв’язання зазначеної проблеми;
-
шляхи
вирішення завдань;
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Система роботи педагога.
Основна частина передбачає
виклад інформації про дослідження проблеми або розробку провідної ідеї досвіду,
узагальнення результатів, щодо створення реальної картини досвіду, показ
конкретних зв’язків педагогічних напрацювань і здобутків в послідовності:
-
розкриття
динаміки і стану розробки даної проблеми на основі аналізу особистого досвіду;
-
зміни
у роботі протягом періоду апробації педагогічних технологій, різних форм,
методів и прийомів педагогічної діяльності;
-
визначення
ефективності застосованих педагогічних технологій, методів, прийомів тощо;
-
чим
конкретно визначаються досягнення;
-
як
усі заходи, зміни в діяльності педагога позначились на кількісних та якісних
результатах.
3. ВИСНОВКИ:
-
оцінка
одержаних результатів роботи;
-
результативність
роботи над зазначеною темою за міжатестаційний період (реальний приріст знань,
умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими
дітьми, науково-методичної роботи в навчальному закладі, місці, тощо);
-
визначення
проблем та шляхи їх рішення;
-
визначення
перспектив своєї роботи.
VІІІ. Бібліографія. Даний розділ повинен
містити список використаної літератури
(оформляється згідно з
загальноприйнятими правилами).
ІХ. Додатки.
До складу додатків можуть входити:
-
матеріали,
що відображають методичну роботу автора (не конспекти чи сценарії уроків, а
методичні розробки окремих занять, системи занять, програм, спецкурсів,
факультативів, творчі проекти);
-
різноманітні
дидактичні і роз даткові матеріали, тематичні схеми, таблиці, макети
посібників, міні-хрестоматій, збірників тощо;
-
авторські
видання та публікації
Х.
Результативність педагогічної діяльності (відповідно до Інформації про фахову
діяльність педагогічного працівника у
таблицях).
ХІ. Матеріали,
які підтверджують результати професійної діяльності (грамоти, дипломи,
сертифікати, тощо) за міжатестаційний
період.
|