Методичні рекомендації
«Організація
діяльності вчителя у міжатестаційний період»
Розробила Овсяннікова Л.О.,
вчитель технологій Маріупольської
загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів № 23,
вчитель-методист
І.Вступ
Сьогодні
особливого значення набуває проблема розвитку професійної компетентності
вчителя, діяльність якого пов’язана із впровадженням Державного стандарту,
нових програм, апробацією нових підручників, поліфункціональністю,
багатопредметністю тощо. Сучасній школі необхідні професіонали, здатні
працювати в умовах швидкого зростання обсягів наукової інформації, готові
опановувати й упроваджувати інноваційні освітні технології, сприяти розвитку
пізнавальних інтересів та творчих здібностей учнів.
«Важливу роль у вирішенні цієї проблеми відіграє система післядипломної
освіти й атестація педагогічних кадрів, яка проводиться з метою активізації
творчої професійної діяльності, стимулювання фахової непреривної освіти,
підвищення відповідальності вчителя за результати своєї роботи, росту
професійної майстерності, підвищення престижу й авторитету, забезпечення
ефективності навчально-виховного процесу»
[1, с.4;
4].
В
пункті 1.2. Типового положення про атестацію педагогічних працівників
зазначається: «Атестація педагогічних працівників – це система заходів,
спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за
якою визначаються відповідність
педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації,
присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання» [1, с.10].
Організація системної діяльності вчителя у міжатестаційний період має
велике значення для формування вміння прогнозувати, проектувати та аналізувати
власну роботу; концентрувати свої зусилля для досягнення поставленої мети,
конкретних цілей і завдань; оптимально відбирати зміст, необхідні форми й
методи діяльності; визначати загальні цілі, виокремлювати пріоритети;
використовувати елементи досвіду колег та висвітлювати власний досвід та ін.
Дані
методичні рекомендації містять основні напрямки діяльності вчителя у
міжатестаційний період, витяги з нормативних документів, форми роботи вчителя,
який атестується. В рекомендаціях надано алгоритм самоосвітньої діяльності
вчителя над індивідуальною
науково-методичною проблемою, порядок підготовки методичної розробки та
творчого звіту та ін.
Методичні рекомендації складено для вчителів, які мають питання щодо організації власної педагогічної
діяльності в період між атестаціями.